Vés al contingut
x
Crítica La Vanguàrdia

Crítica de La Vanguardia del concert del 5 juny amb el programa GRANS MESTRES DEL s.XX

Gran treball conjunta
Diverses coincidències felices justifiquen i avalen el concert de dimarts a la Sala Oriol Martorell de L'Auditori. En primer lloc, el mateix nom de la sala, pertanyent a la d'un gran nom del cant coral de casa nostra. Un altre pioner, Manuel Cabero, mirava i escoltava amb orgull genys dissimulat l'estat actual del Cor Madrigal, que va fundar l'any 1951. Un altre cor, Lieder Càmera, permeteia que una altre coincidència tingués lloc a L'Auditori, la de la fusió de dues agrupacions corals amb resultats més que feliç. El mateix va passar, fa un mes i mig, amb un memorable Rèquiem de Verdi amb el Cor de Cambra del Palau i el Cor del Gran Teatre del Liceu.

El rerefons sacre també era coincident en aquesta ocasió, ara amb tres obres d'arrel britànica: l'Oda a Santa Cecília de Benjamin Britten, els Tres himnes corals de Vaughan Williams i els Chichester Psalms que Leonard Bernstein va escriure per a la catedral de Leith Hill, a Anglaterra. 

Amb direcció de Xavier Pastrana, els dos cors van oferir una Oda de Britten -de qui se celebra el centenari- amb sonoritat tímida al principi i creixent a mesura que avançaven els seus suggerents compassos. Primer plat fort de la vetllada, abans de l'esplèndida interpretació de les breus peces de Bernstein, amb l'enèrgica direcció de Mireia Barrera davant un evident i reeixit treball de conjunt.

Imatge eliminada.

Crítica de Música Coral. La Vanguardia 7 de juny de 2013. Jaume Radigales