Vés al contingut
x

L'aplaudida 'Novena' de BCN Clàssics

Mitjà de comunicació:
El Periodico
Data de publicació:
26 de nov. de 2018
Extracte
Bon treball el dels cors Lieder Càmera i Anton Bruckner, ...
Descarrega't la notícia aquí
BCN Classics; Orquestra Cadaqués; Beethoven

L'aplaudida 'Novena' de BCN Clàssics

La jove programadora privada barreja amb encert Toldrà amb Beethoven

Pablo Meléndez-Haddad

Barcelona - Divendres, 23/11/2018 | Actualitzat a les 19:07 CET

Antoni Witt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El cicle BCN Clàssics es va inaugurar dijous al Palau de la Música Catalana de la mà d’una obra tan universal com popular: la Novena simfonia de Beethoven. Però com ja és usual en aquesta programadora privada, es va aprofitar l’ocasió per interpretar una peça editada per Tritó, empresa d’un dels creadors de BCN Clàssics que tant ha fet per la recuperació del patrimoni musical català. Aquesta vegada es va apostar per la poc divulgada Suite en mi d’Eduard Toldrà, la primera obra per a orquestra de l’autor, estrenada el 1919 en aquest mateix escenari.

De mitja hora de durada i dividida en quatre moviments, l’obra mostra una faceta diferent d’aquest gran compositor pianístic i de cançons presentant-se com una espècie de ballet pastoril, amb gran accent rítmic i sentit cantabile que, si es fa honor al nom, es mostra com una sèrie de danses subjacent a l’interior del compositor. Li van faltar assajos a l’Orquestra de Cadaqués i al director convidat, el foguejat Antoni Wit, tal com es va comprovar en l’abrupte final de l’Allegro vivace e giocoso, una cosa descarrilada; va brillar la flauta solista a l’Allegretto non troppo mosso de bonics moments; l’Andante poco mosso va semblar elegant i dramàtic encara amb aquesta acció de conjunt dubitativa que també va caracteritzar l’Allegro con brio final, amb so molt de cobla.

Bastanta més presència hi va haver en la interpretació de la Novena, ara amb el mestre polonès sense partitura i despentinant-se una mica més aconseguint un so rodó i uniforme. Bon treball el dels cors Lieder Càmera Anton Bruckner, més convincent que el quartet de solistes, la soprano Christiane Libor, la mezzo Olesya Petrova, el tenor Timothy Richards –a punt de la caiguda– i el baríton Stephan Klemm, tots, en tot cas, molt aplaudits.