Vés al contingut
x
François-Xavier Roth
L'Auditori
Barcelona
Temporada OBC

Un Requiem Alemany

Sota la direcció de François-Xavier Roth, l'OBC, Camilla Tilling, soprano, Thomas Dolié, baríton, els cors Cor Lieder Càmera i Cor Madrigal interpretaran l'obra de J. Brahms: un Rèquiem alemany.

REPERTORI

BRAHMS: Ein deutsches Requiem

INTÈRPRETS I ARTISTES CONVIDATS

ORQUESTRA SIMFÒNICA DE BARCELONA I NACIONAL DE CATALUNYA (OBC)
François-Xavier Roth, director
Sally Matthews, soprano
Thomas Dolié, baríton

Cor Lieder Càmera
Cor Madrigal

El Rèquiem Alemany és una de les obres més populars de Brahms. Compost entre el 1865 i el 1868, és l’obra de més envergadura i ostentació de l’autor.

PROGRAMA

Colpit per la mort de la seva mare i de l’amic Robert Schumann i, al seu torn, contrariat pels sentiments d’amor que li despertava la dona d’aquest, Clara Schumann, Brahms va compondre un rèquiem poc escolàstic i molt personal, seguint passatges lliurement escollits de la Bíblia luterana (alguns amb connotacions biogràfiques, com la referència a la seva mare en el solo de soprano: «Us consolaré com consola una mare»). Els temes principals són l’anhel de transcendir el món terrenal, l’angoixa existencial de no trobar respostes i el consol de la companyonia humana.
Aquesta peça és un homenatge a la tradició compositiva alemanya: hi ha influències de Bach, Mozart, Haydn i Beethoven, però també de Händel i Schütz. Al seu torn, el Rèquiem té instants d’una pau corprenedora, com en el punt on s’uneixen el primer i el darrer moviment, en què el cor xiuxiueja el mot selig (benaurat(s)) de la frase «Benaurats els qui pateixen, perquè seran consolats». Aquest és el confort que els oients, hi creguin o no, experimenten en escoltar-la.