Vés al contingut
x
Auditori Enric Granados
Lleida
Temporada Auditori Enric Granados

Gran missa en Dom de Mozart

DOS PILARS INDISCUTIBLES

Bach i Mozart són els dos màxims representants de la primera i la segona meitat del segle XVIII respectivament. De personalitats molt diferents, es van moure en estils musicals distints, el barroc i el classicisme, però compartiren tant el seu amor per la música com uns extensíssims catàlegs d’obres que ens permeten gaudir de les seves idees musicals en múltiples formacions vocals i instrumentals.

La Suite per a orquestra núm. 1 forma part d’un conjunt de quatre suites que foren escrites durant l’anomenat ‘període de Lepizig’ (1723-50). Consta de 6 danses precedides per una obertura. En totes elles se succeeixen moments de protagonisme de la corda i del vent, casats mitjançant la textura contrapuntística de la que Bach fou un mestre sense igual.

Precisament la influència d’aquest compositor i la de Händel es perceben en la Gran Missa en do menor de Mozart. Escrita els anys 1782 i 1783, rep aquest nom perquè adopta les característiques de la missa solemnis o napolitana que, influenciada per l’òpera, separa les parts de la missa ordinària en números diferents i hi introdueix àries virtuosístiques. Tot i que Mozart no finalitzà l’orquestració d’alguns passatges del Credo i no hi inclogué cap Agnus Dei, és considerada com una de les seves obres sacres més importants.

 

REPERTORI

J. S. BACH: Suite orquestral núm. 1, BWV 1066
W. A. MOZART: Gran Missa, en Do menor, KV 427

INTÈRPRETS

Cor Lieder Càmera
Orquestra Simfònica Camera Musicae
Salvador Mas, director