Vés al contingut
x

Una diferència orgànica

Mitjà de comunicació:
Diari de Sabadell
Data de publicació:
22 de abr. de 2006
Extracte
David Ramon

El Cor lieder Càmera va presentar dissabte un programa de música americana del tot nou per a la formació. El fet que fos un repertori americà no demanava una actitud especial davant la música, perquè tampoc hi ha unes peculiaritats remarcables respecte al patrimoni coral europeu.

Generalitzant, s'agraeix dels compositors americans una gran simiplicitat constructiva en relació als efectes aconseguits en la part emocional de l'oïda. El director convidat, Xavier Puig, va saber treure rendiment d'aquest caràcter i va proporcionar un concert molt satisfactori.

Ja sigui per la personalitat del mestre o bé per adaptació al programa, es va notar un so més orgànic del que ha pogut exhibir en general el cor anteriorment. En qualsevol cas, va marcar una personalitat especial al tarannà de la formació.

El concert va començar amb tres "caramelets": l'Ave Maria de Villa-Lobos i les Dues lamentacions d'Alberto Ginastera, fins que el cor va desplegar tot el seu potencial efectiu amb l'electritzant Agnus Dei de Barber.  L'acústica de l'església i la qualitat sonora esperada del Lieder Càmera van meravellar de nou un públic adepte al prestigiós cor.

Després del xoc, el programa va entrar en les textures més transparents dels moments d'Aaron Copland, seguides d'unes místiques Reincarnations de Barber. Els dos espirituals negres abans del descans no va resultar frívol, sinó una nova mostra de trancte exquisit de la música.

Ambició

El plat fort d ela nit, els Chichester Psalms de Leonard Bernstein, va constatar musicalment l'ambició del Lieder Càmera en la nova etapa que acaba de començar. El cor vol créixer i va exhibir qualitat interpretativa, confiança en el director i un repte nou al que van posar un llistó molt elevat.  La capacitat comunicativa del cor pot guanyar al llarg del rodatge del programa i davant de públics més càlids.